zaterdag 2 februari 2013

Naar Bergschenhoek 02-02-2013

Voor vandaag was ik eigenlijk van plan om naar het noorden te fietsen. Vanwege de noorderwind, zou ik dan in ieder geval wind mee hebben op de terugweg. Gezien Noordwijk een parcours is, wat erg goed te rijden blijft in de winter met veel regen, klonk het als een plan.
Op facebook zag ik echter, dat Andre ook zin had om een rondje te gaan fietsen. Wat heen en weer smsen en het plan was geboren om nar Bergschenhoek te gaan.
Dat was wel naar het zuiden, dus terug wind tegen, maar dan hoefde ik in ieder geval niet alleen. Danny en Michael wilden ook wel mee, dus aan gezelligheid geen gebrek. Met Danny en Michael had ik afgesproken om 9 uur bij het clubhuis. Andre zou naar Bergschenhoek komen, dat scheelde hem weer reistijd en benzine.
Aangekomen in het clubhuis, bleek ik voor de verandering eens vroeg te zijn (zelfs Nico viel het op).
Na wat gezellig geklets, bleek ik bij vertrek alweer een racefiets rijker te zijn (al is dat weer een ander verhaal).
Door het geklets, gingen we wel later van het clubhuis dan de bedoeling was. We zijn eerst bovenlangs Zoetermeer gereden, met een paar gravelpaden tussendoor. Aangekomen bij de N209, werd het tijd om vliegensvlug naar het zuiden te rijden. Met de wind mee, zat het tempo er lekker in, ondanks dat Danny en ik allebei al 2 weken niet gefietst hadden. Ook Michael had door een kapotte fiets al een tijdje niet kunnen rijden.
Onder de A12 door, een klein stukje naar Zevenhuizen, om langs de Rotte te komen. Daar ligt nog niet zo heel lang een northshore, dus die hebben we even meegenomen.
We waren inmiddels bijna in Bergschenhoek, toen mijn telefoon een aantal keer overging. Het was Andre, die op ons stond te wachten op de parkeerplaats bij het parcours.
Aangekomen op de parkeerplaats, samen even een plan gemaakt. We zouden eerst kijken of het parcours te rijden was en anders de "alpe du bergschenhoek" een paar keer op fietsen.
Al bij de eerste berg bleek het parcours echt te slecht om fatsoenlijk op te kunnen rijden, dus zijn we al snel richting de ski-berg gegaan. Op weg daarheen, besloot Danny zijn ketting nog even te breken, maar die was gelukkig vrij vlot gemaakt.
Na toch een keer of 4 de "alp" beklommen te hebben, begon het ineens te hagelen. Snel besloten om even wat te gaan drinken, konden we gelijk de fietsen afspuiten.
Zo gezegd zo gedaan, we konden de fietsen nog net afspuiten voordat de hagel aankwam bij outdoor valley.
Nadat we wat gedronken hadden, hebben we Andre gedag gezegd en zijn aan de terugweg begonnen. Helaas geen leuke reis, gezien de wind die we vol tegen hadden. Dan is het ineens een lang stuk fietsen terug naar Zoetermeer.
Uiteindelijk een gezellige rit, van ruim 52km op de zaterdagmorgen.
Foto: Michael in een afdaling met zijn nieuwe fiets








Geen opmerkingen:

Een reactie posten