woensdag 23 januari 2013

MTB Rondje in de sneeuw 20-01-2013

Voor vandaag was de planning nog open bij de club. Ik wilde wel meerijden, maar had op buienradar een grote sneeuwbui aan zien komen. Daardoor een uur eerder dan normaal op de fiets gestapt en een paar stukken van de route van vorige week alleen gereden. Via Benthuizen en Kruisweg toch nog een slordige 20km op de teller weten te zetten. Op weg naar de club kwam ik Peter en Patrick tegen, die net wat last hadden van materiaalpech. Peter zijn "body" was bevroren, waardoor kon trappen wat hij wilde. Beweging in het achterwiel kwam er in ieder geval niet van. Peter besloot daarom ook om rechtsomkeert richting huis te gaan. Patrick en ik zijn samen verder gereden richting club.
Omdat Stefan moest werken, had Jelle een plan bedacht voor vandaag. We zouden op het parcours gaan rijden in de sneeuw.
Goed, eerst even opwarmen in het buytenpark. Daar bleek al, dat het rijden in de sneeuw toch goed zwaarder is dan wanneer de grindpaden schoon zijn. Op het parcours aangekomen, was dit helaas niet anders. Tijdens de klimmen flink aanpoten om boven te komen, tijdens het afdalen goed concentreren vanwege opgevroren sporen onder de sneeuw (die je dus niet kon zien).
De langere klimmen op de grote berg werden door de meesten opgelopen, van fietsen was niet echt meer sprake. Gelukkig was het afdalen wel goed te doen, zij het wat langzamer dan normaal.
Na anderhalve ronde had Andre het wel weer gezien voor vandaag. Mede door mijn uurtje vooraf, heb ik een stukje samen met andre over asfalt gereden om uit te fietsen.
Bij de club stond de warme chocolademelk al voor ons klaar, vanwege het koude weer. Onder het genot van een heerlijke kop, hebben we gewacht tot de anderen ook terugkwamen. Na nog wat slap geouwehoer over fietsen, kou en sneeuw, ging iedereen vrij vroeg weer richting huis.
Zelf koos ik ervoor om nog een kleine omweg te maken, om toch nog wat kilometers in de benen te krijgen.
Hier en daar wat grind, richting Stompwijk en via 't Geertje weer terug naar huis.
Thuis aangekomen, vroeger dan ik had verwacht, toch nog weer 45km op de teller kunnen zetten.
Dit keer ook zonder in de sneeuw gevallen te zijn (dit in tegenstelling tot de sneeuwrit van vorig jaar).

En de sneeuwbui? Die begon pas toen ik thuis de straat in reed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten