maandag 7 januari 2013

Blubberen op de MTB in Bergschenhoek 07-01-2013

Vandaag weer eens de MTB uit de schuur gepakt voor de eerste rit van 2013. In eerste instantie had ik het plan weer naar Noordwijk te gaan, maar door een verandering in de plannen voor de middag toch niet gedaan. In plaats daarvan, naar Toervereniging Zoetermeer '77 gegaan, om met de zondagochtend groep mee te trainen. Het plan was Bergschenhoek, dus kilometers werden er nog wel gemaakt gelukkig.
We begonnen uiteraard met de rit naar Bergschenhoek toe. De voorrijder nam de snelste weg zo'n beetje, dus we waren er ook vrij snel. De groep lekker divers, maar door de wind mee, vond niemand het tempo te hoog.
Op het parcours aangekomen, bleek het al snel 1 grote modderbende te zijn. Normaal vind ik dit niet zo'n heen groot probleem, maar het was bij bijna elke klim vechten om boven te komen. Ik bleek niet de enige die er moeite mee had, overal om me heen zag ik mensen balanceren en ploeteren met veelal de bandjes volgelopen met klei. Het rondje heb ik nog wel afgemaakt, maar daarna besloten om met nog een aantal weer richting Zoetermeer te rijden.
Door nog even langs het clubhuis te rijden (en daar mijn fiets vast af te spuiten) en daarna met een kleine omweg richting huis te gaan, toch nog 50km op de klok kunnen zetten. Geen slecht begin van 2013 lijkt me zo.

Voor mij was het overigens wel duidelijk geworden, dat Bergschenhoek geen winterparcours is. Wat er nu gebeurd met de ondergrond door er op te rijden, gaat de onderhoudsploeg erg veel werk kosten. Daarom denk ik niet dat ik deze winter nog naar Bergschoenhoek ga. Buiten het feit dat het een aardig gevecht is om rond te komen, merk je dat je het parcours eigenlijk lichtelijk om zeep aan het helpen bent op sommige stukken. Zoetermeer heb ik deze winter nog niet bereden, als het daar net zo erg is, gok ik zomaar dat ik veel in Noordwijk te vinden zal zijn voor de rest van de winter. Met een slordige 30km afstand, is dat gelijk een mooie duurtraining.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten