zondag 16 februari 2014

MTB In en rond Zoetermeer 16-02-2014

Omdat de planning voor zondag voorrijders nog niet helemaal rond is, zou ik vandaag nog even een rondje voorrijden bij de club.
Al hoopte ik wel dat het wat drukker zou zijn dan vorige week, toen alleen Harry er bleek te zijn en we uiteindelijk met de jeugd mee gereden hebben.

Aangekomen bij de club, nog zonder route in mijn hoofd, bleek dat ik voor de verandering eens erg vroeg was.
Ik dacht dat er niet veel mensen zouden komen, maar het bleek ook pas kwart voor tien te zijn. Genoeg tijd om nog even te kletsen dus.
Langzaam druppelde iedereen binnen, waarna we nog een aardige groep aan de start hadden!

Omdat ik vandaag eens wilde kijken hoe het stond met de conditie en techniek, besloot ik moeilijk te beginnen.
Eerst richting de N206, om daar langs een trappetje af te dalen vlak naast de randstadrail. Dit trappetje had ik leren kennen dankzij de vossenjacht.
Dat het een steil ding is, werd snel duidelijk. Alleen Hendy volgde me rijdend naar beneden, wat overigens ook niet helemaal vlekkeloos ging.

Dan op naar 't geertje, met de wind in de rug. Daar wilde ik nog even een klein offroad lusje mee pakken, met wat bochtjes en bomen om te ontwijken.
Daar aangekomen, bleken er erg veel takken over de paden te liggen. Een leuke extra uitdaging dus!
Terug langs 't Geertje, op naar het strand. Eens kijken hoe strandrijden iedereen af ging.
Hier liet Hendy zien dat zijn nieuwe bandjes het prima doen, op zijn gemakje kwam hij iedereen voorbij.

Na het strand door richting het stadshart, met het eerste stukje wind tegen van vandaag.
Vlak langs het stadshart, gingen we via de dorpsstraat richting de A12. Hier en daar wel een stukje offroad meegepakt natuurlijk, daarvoor hebben we tenslotte noppenbanden.

Van daaruit op naar de balijbrug, om een klein lusje in het balijbos te rijden.
Bij de balijbrug kwamen we de jeugd nog tegen, Zoetermeer kan klein zijn.
Aan de andere kant van de brug volgde een afdaling, waarbij iedereen al wat zekerder naar beneden reed.

Na een mislukt lusje door het balijbos (ik kon het laarzenpad wat ik wilde rijden niet vinden) gingen we terug de balijbrug op.
Uiteraard langs de trappen omhoog, om het lekker zwaar te houden.
Nog voor de snelweg naar rechts over een gravelpad, om uiteindelijk langs de A12 richting de rotte uit te komen.

Omdat we op het oosten aan gingen, hadden we nu wind mee. Daarom besloot ik om het gas een beetje open te draaien. Een enkeling leek hierbij te twijfelen, maar dat zal vast vanwege de wetenschap dat we ook nog terug moest gekomen zijn.
Bij de rotte keerden we dan ook terug richting Zoetermeer, maar bij de HSL sloegen we af om een stukje offroad mee te pakken.
Hier maakte ik nog een foutje, waardoor we als volleerde veldrijders de fiets op de arm konden nemen.

Via wat strookjes offroad die de meesten nog niet kenden, kwamen we uiteindelijk bij de Praxis uit.
Van hieruit, was het feitelijk een vrij rechte lijn terug naar het clubhuis.

Het kangaroepad op dus en via het stadshart naar de club toe.
Gijs verzon bij het woonhart nog even een leuke klim het parkeerdek op, om daarna natuurlijk in volle vaart weer naar beneden te scheuren.

Na inmiddels genoeg lusjes en rondjes, gingen we dan nu echt aan op het clubhuis.
Een leuk rondje van net geen 40km was het resultaat van vandaag volgens de GPS.

In het clubhuis bleken de meesten toch redelijk afgemat, maar we hebben nog genoeg tijd om aan de conditie te werken gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten