zondag 3 februari 2013

De Loonse en Drunense duinen 03-02-2013

Wat vorige week door de gladheid niet door kon gaan, zou dan deze week gaan gebeuren. De Loonse en Drunense duinen. Een parcours van 25km, door de duinen in Brabant.
Om 8 uur verzamelen bij het clubhuis, waar ik (uiteraard) weer eens te laat aankwam. Gelukkig was iedereen er nog, dus even goedemorgen gezegd en direct de auto weer in.
Het bleek iets verder te zijn dan ik dacht. Zelf dacht ik namelijk dat het 60km rijden zou zijn, maar het bleek het dubbele.
Eenmaal aangekomen, werd er door iedereen een vergunning gekocht om in het natuurgebied te mogen fietsen en konden we op weg. Toen ik op mijn zadel ging zitten, voelde ik direct dat ik gisteren al op de fiets gezeten had. Normaal gesproken niet zo'n probleem, maar het parcours is vrij hobbelig, wat er voor zou zorgen dat ik maar 1 rondje reed.
Het parcours zelf lag er gelukkig prachtig bij! Overal was de ondergrond goed hard en we hebben op de hele route welgeteld 2 plassen gezien.
Ongeveer halverwege nog een vervelende valpartij van (ik meen) Leo door wat mul zand en een diepe kuil. Gelukkig in het mulle zand terecht gekomen, dus na wat rek en strekwerk kon er weer verder gefietst worden.
Naar mate we verder kwamen op de route, kreeg ik meer last van zadelpijn. Ook had ik niet goed geslapen en de dag ervoor eigenlijk te zwaar getraind. Door het hobbelige parcours werd mijn zadelpijn met de kilometer slechter en mijn beenspieren waren niet sterk genoeg om op de hobbelige stukken te blijven staan.Het vervelende van zoiets is altijd, dat je steeds langzamer gaat fietsen. Na een paar keer de groep kwijt geweest te zijn, toch maar iets verder naar voren in de groep gaan rijden. Een klein stukje reed Stefan achter me, die opmerkte dat afdalen wel erg lekker ging. Vrij logisch, want dan zit je doorgaans niet op je zadel. Het klimmen ging ook nog wel redelijk, doordat dan de snelheid lager is en je niet zo stuitert.
De vlakke stukken (en die zitten er in de route juist erg veel) waren dusdanig hobbelig, dat ik steeds langzamer ging rijden.
Na 1 rondje nog even met z'n allen gezellig een bakje koffie gedaan en besloten niet verder te rijden. Dit keer was ik dus nog redelijk op tijd thuis ook.
Omdat ik maar 1 rondje gereden heb, is de eindstand van vandaag "maar" 25km. Opgeteld met de rit van zaterdag, geeft het dan toch weer een weekendscore van meer dan 75km. Daar ben ik dan toch meer dan tevreden mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten