maandag 19 augustus 2013

MTB Delftse hout met de jeugd 18-08-2013

Na gisteren was het voor mij duidelijk, ik zou lekker met de jeugd mee rijden vandaag.
Het idee daar achter was, dat ik het iets makkelijker zou hebben dan met de normale mountainbikers groep.
Uiteindelijk bleek in het clubhuis, dat alleen Hendy en Mariƫlle niet met de jeugd mee zouden rijden, de rest haakte lekker bij Patrick en Nico aan. Zo gezegd zo gedaan.
Het plan was het Delftse hout, zodat iedereen daar aangekomen op eigen tempo zijn/haar rondje kon rijden.
We begonnen met een paar leuke offroadpaden in het balijbos. Na het balijbos, kwamen we de katwijkerlaan richting Pijnacker op. In Pijnacker, net na het centrum, sloegen we linksaf richting Delft.
Het Delftse hout was rechtsaf, maar het leek Nico wel leuk om een stukje om te rijden.
Nu had ik voor we in Pijnacker kwamen op de katwijkerlaan Floris al een aantal keer geduwd door de harde wind die er stond, eenmaal Pijnacker uit draaiden we vol tegen de wind in. Patrick hield een snelheid aan van 20km/u, maar dat was zelfs voor de meesten nog net iets te hard. Al duwend wist ik Floris bij de (kleine) kopgroep te houden, maar Nico had het zwaar achter me. Hij moest namelijk lossen, met een groepje achter zich. Hij duwde ook iemand, wat hem niet in de koude kleren ging zitten. Ook Nico had gisteren namelijk een aardig eind gefietst.
Gelukkig had Harry (in de kopgroep) door dat Nico het zwaar had en is hij afgezakt om te gaan helpen.
Na een korte rustpauze, kon de groep dan ook samen verder naar het Delftse hout.
Daar aangekomen, was het plan eerst samen een rondje te rijden. Dit mislukte alleen enigzins, toen Nico dacht dat iedereen aansloot en ik nog stond te wachten op Patrick.
Met een klein groepje dus een kleiner rondje gereden en weer op het beginpunt aangekomen troffen we de anderen.
 De groep van zondag, bij het Delftse hout

Na een nieuwe poging om een rondje samen te rijden, werd het alleen weer tijd om richting Zoetermeer te gaan.
De rit naar Zoetermeer ging iets directer en dankzij de wind ook iets vlotter. Uiteraard werden onderweg nog wel de nodige grindpaden mee gepakt.
Bijna bij Zoetermeer aangekomen, werd bij de golfbaan nog even een sprint ingezet. Ik moest van ver komen, maar ik haalde bijna iedereen in om vooraan aan te haken.
Vooraan kwam ik eerst Patrick tegen, met een die met een slordige 40km/u al een behoorlijke snelheid haalde. Daarvoor reed echter Jochem, die ik toch wel graag in wilde halen.
 Je wilt tenslotte als volwassene je niet laten kennen door een jeugdlid.
Langzaam kreeg deden we samen de naam sprinterpad eer aan. Een eindsprint werd het! Toen ik met 46km/u dacht naast Jochem te kunnen komen, keek hij opzij en zette opnieuw aan. Uiteindelijk reden we met ruim 51km/u (mijn GPS zei een max van 51,8km/u) richting de club.
Zelfs met wind mee een aardige snelheid!
Jochem heb ik uiteindelijk niet in kunnen halen, maar toen bleek dat hij bij de wielren-jeugd het snelste jeugdlid is, kon ik mijn verlies met eer dragen ;)
Na een gezellig kopje koffie op de club(voor mij 7-up) weer huiswaarts.
Een leuke ochtend, die dankzij de wind en een pittige sprint, een zware ochtend geworden was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten