zondag 7 september 2014

MTB Improvisatierit 07-09-2014

Vandaag was mijn beurt om voor te rijden. Door omstandigheden was ik alleen (te) laat en had ik nog niets concreets bedacht. In eerste instantie wilde ik namelijk naar Bergschenhoek, maar daar zou de gehele dag een estafette wedstrijd bezig zijn op het parcours

Net toen ik aan kwam rijden stond de volledige groep al klaar om te vertrekken.
Gelukkig was ik dus nog op tijd om iedereen gelijk mee te nemen.

We begonnen met een volledige ronde over het parcours om op te warmen. Dat gaf mij gelijk de gelegenheid nog wat te bedenken om daarna te gaan doen.
Nadat we ook een klein deel van het wedstrijdparcours gereden hadden, besloot ik naar de rock garden in de driemanspolder te gaan.
Voor de Ardennen een prima training om weer eens mee te pakken.
Daarna op naar de balijbrug. Ik wilde namelijk ook het balijbos nog even vereren met een kort bezoekje. De laarzenpaden blijven altijd erg leuk.
Dat wandelaars en mountainbikers prima samen gaan werd hier ook weer eens bewezen, want een moeder met kinderen gaf ons alle ruimte om te passeren en leek het leuk te vinden om ons te zien rijden.
Natuurlijk reden we erg rustig en vriendelijk langs, wat ook ongetwijfeld geholpen zal hebben.

Na het balijbos reden we langs de A12 door richting Leidschenveen. Daar kwamen we nog even langs het "kerkje".
Vervolgens ging het via de voorweg weer op Zoetermeer aan, om nog een klein lusje over het MTB parcours te rijden.
Een aantal mountainbikers hielden het al voor gezien, toen ik nog een rondje over de kleine berg wilde maken.
Uiteindelijk sloten we af met nog 5 bikers over.

We hadden toch weer een slordige 31 kilometer bij elkaar getrapt zo op de zondagmorgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten