zaterdag 13 september 2014

MTB Pech in drievoud

Soms heb je zo'n moment dat alles mis lijkt te gaan. Voor mij was dat moment afgelopen vrijdag, toen ik aan mijn fietsen bezig was.
Er was weer een spaak geknapt in het wiel van mijn cube, dus ik was helemaal klaar met mijn wielset.
Een andere besteld, waarbij ik vergeten was velgentape te bestellen.

De voorvork bleek bij nadere inspectie ook niet bruikbaar meer, want de bevestiging van het wiel was scheef.
Gelukkig had ik laatst advies gegeven aan een vriend van me voor een vervanger van zijn vork, dus een nieuwe was zo besteld.
(het is een witte SR Suntour Raidon geworden)

Mijn canyon had tenslotte wat kraakjes. Na het bottom bracket vervangen te hebben kwam ik erachter dat het daar niet in zat, dus besloot ik alle scharnierpunten los te halen en schoon te maken.
Van 1 scharnierpunt bleek een compete bout te ontbreken. Alle lagers draaiden ook nog eens erg stroef en moeten dus vervangen worden.

Dit weekend dus weinig fietsen van mijn kant; het zal bij sleutelen blijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten