woensdag 10 april 2013

Toergroep B op dinsdagavond op de hybride 02-04-2013

Nu de tijd weer verzet is, is het weer tijd voor de avondritten. De eerste avondrit is voor de toerders, op dinsdag 2 april. John en ik hadden besloten (na wat aanmoedigingen via facebook van Patrick C.), dat het wel leuk was om op onze hybride fietsen mee te rijden met de "racers".
Zo gezegd, zo gedaan. Wij op de hybride naar de vereniging toe. Daar aangekomen, bleken we met een relatief klein groepje te zijn. Pim zou ons voorrijden, verder waren er nog Nico, Alex en 2 mannen wiens namen mij niet bekend voor kwamen.
Pim had een rondje bedacht, van ongeveer 45km. Eerst een stukje tegen de wind in, om vervolgens steeds iets verder terug te draaien en uiteindelijk met de wind in de rug te eindigen.
Zo gezegd, zo gedaan. Eerst door de polder richting de N11, zodat we het eerste stuk tegen de wind in konden gaan rijden. Al snel bleek, dat Alex zijn dag niet echt had en Nico nog wat ziekjes was, dus John en ik wisselden het "naast Pim op kop rijden" samen een beetje af.
Gelukkig bleven we niet al te lang langs de N11 rijden, want de oostenwind was zeker niet misselijk. Een stukje voor Alphen bogen we af richting Boskoop. Nadat we van de N455 richting zuiden reden, zetten John en ik even een goede sprint in. Een aantal kilometer wisten we het tempo ruim boven de 40km/u te houden. Doordat we even een sprint getrokken hadden, waren we onze voorrijder uit het oog verloren. Wij ging dus terug richting Zoetermeer, terwijl het de bedoeling was om nog een klein lusje te maken via Moerkapelle. Gelukkig kon dat later alsnog, dus we liepen geen kilometers "mis".
Na Moerkapelle rustig langs de A12 weer terug naar de club.
Nog even een lusje om de golfbaan heen gemaakt, die me een beetje de das om deed. Na de golfbaan keerden we namelijk terug tegen de wind in en moest ik genadeloos lossen. Gelukkig is iedereen daar sportief in en werd ik even opgewacht, om daarna achter Nico aan te kunnen haken.

Uiteindelijk kwam ik thuis met een goede 55km op de klok, na net geen 2 uur op de fiets gezeten te hebben. Voor de toerders misschien een lachertje, maar voor mij was het nog redelijk aanpoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten