vrijdag 9 mei 2014

MTB Training donderdagavond; solo 08-05-2014

Vanavond was verre van ideaal om uberhaupt te gaan fietsen. Ik was laat weg op mijn werk, moest nog even langs de gamma en mijn vriendin was net zo laat thuis als ik.
Er moest dus om 6 uur nog eten gemaakt en gegeten worden, terwijl ik normaal gesproken uiterlijk drie kwartier later op de fiets wil zitten.
Toch de motor op overdrive gezet, snel gegeten en omgekleed en richting het clubhuis.
Ter voorbereiding op het slechte weer had ik mijn korte regenbroek en regenjack bij voorbaat maar aangedaan, scheelt weer stoppen om een jas aan te doen enzo.

Bij de club aangekomen was het leeg. Heel erg leeg.
Alleen Nico was er, maar dat kwam omdat hij een afspraak had binnen het clubhuis.

Om de tijd wat te doden, besloot ik wat te oefenen in het stilstaan zonder voeten aan de grond. Het was tenslotte een balanstraining vanavond.
Ik had wat dingen voorbereid waar je normaal gesproken niet bij "stil" staat, zoals langzaam rijden in zand en stilvallen tijdens een klim.

Toen er om 19:10 uur nog niemand was, besloot ik maar om zelf wat dingen te gaan oefenen en reed richting het Buytenpark.
Eerst op wat vals plat de fiets stil laten vallen tegen obstakels, om zo zonder voet aan de grond toch weer verder te rijden.
De koeien vonden het maar raar wat ik aan het doen was, maar stoorden zich er niet aan.
Ook een beetje oefenen in het optillen van het voorwiel. Dat beheers ik wel redelijk, dus maakte ik het mezelf wat moeilijker.
In het asfalt zat een klein richeltje in de lengterichting, dus ik besloot mijn wiel van de ene naar de andere kant te tillen en weer terug. Zo kun je op een technisch parcours je wiel net wat anders neerzetten en zo dus een andere lijn kiezen op het laatste moment.

Dan door richting het parcours, waar ik een ruiterpad pakte om te oefenen in het zand.
Normaal gesproken probeer je hier zo snel mogelijk doorheen te rammen, om zo de druk van het voorwiel te houden.
Dit keer probeerde ik juist zo langzaam mogelijk te rijden, om te voelen hoe je het beste de balans kunt verdelen.
Ik merkte het dan ook gelijk als ik teveel op mijn stuur leunde, de fiets graaft zich in en je kunt overnieuw beginnen.
Nog even pakte ik een steile klim met haarspeldbochtjes mee op de kale berg, die nog niet gelukt waren met de cube. Dit keer lukte alleen de tweede bocht niet, dus er zit vooruitgang in.

Dan door naar de golfbaan. Via het westerpark om een beetje uit de wind te rijden, wat goed uitpakte.
Even een paar klimmetjes op rammen om toch het idee te hebben dat mijn benen wat gedaan hebben vanavond. Daar waren diezelfde benen het alleen niet zo heel erg mee eens, dus daar was de lol ook snel vanaf.

Tussen de sportvelden en de A12 ging het dan ook weer op huis aan, want het begon ook wat harder te regenen.
Wat eerst lichte miezer was, begon nu toch op regen te lijken.

Via wat overdekte paadjes dus weer richting Meerzicht.

Eenzaam in de bossen van Zoetermeer

Ik was net tegen 8 uur alweer thuis, maar ik had wel weer een beetje gespeeld met de fiets.
Dat lijkt niet altijd even nuttig, maar het tegendeel is vaak waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten